Veelgestelde vragen

Heb je vragen over de werking van CVwizard, of kom je ergens niet uit? We zetten hieronder de veelgestelde vragen voor je op een rij. Staat je vraag en/of antwoord er niet bij? Neem dan contact met ons op.

  • Hoe importeer of verwijder ik een foto op mijn cv?

    In stap 1 kun je een foto toevoegen door op de knop ‘Foto uploaden te klikken. Als alternatief kun je het fotobestand in het daarvoor bestemde vakje slepen. Alleen .jpg of .png bestanden worden ondersteund. Je kunt de foto in- en uitzoomen, roteren, verslepen en verwijderen met de knoppen die verschijnen zodra je met de muis over de foto beweegt. Een foto toevoegen is optioneel en kan achteraf altijd gewijzigd worden.

  • Hoe importeer ik mijn (oude) cv?

    In stap 1 kun je een (oud) cv importeren door op de kop ‘Importeer cv’ te klikken. Nadat je een .doc of .pdf bestand hebt geüpload wordt het cv automatisch uitgelezen en geplakt in de juiste velden in stap 1 en 2. Eerder ingevulde velden worden overschreven met de informatie vanuit het geïmporteerde cv. Achteraf is het raadzaam om de geplakte velden op juistheid en volledigheid te controleren.

  • Hoe kan ik een andere taal instellen?

    Het is mogelijk om een cv in het Nederlands, Engels, Duits, Frans en Spaans op te stellen. In stap 1 staat de taal standaard ingesteld op Nederlands. Zodra je een andere taal selecteert worden de vaste teksten op het cv automatisch vertaald.

  • Hoe maak ik een account aan?

    Nadat je in stap 3 een betaling hebt uitgevoerd wordt er automatisch een account voor je aangemaakt. De inloggegevens worden verstuurd naar het opgegeven e-mailadres. Door rechtsboven in te loggen kom je terecht in je account. Indien je geen inloggegevens hebt ontvangen kun je hier een nieuw wachtwoord opvragen.

  • Hoe kan ik mijn cv downloaden?

    Nadat je in stap 3 een betaling hebt uitgevoerd wordt je automatisch doorverwezen naar je account. Onder het tabblad ‘Cv’ zie je een overzicht van jouw aangemaakte cv’s. Door op de knop ‘Download’ te klikken kun je het cv vervolgens downloaden als een pdf bestand. Per e-mail worden de inloggegevens verstuurd zodat je in het vervolg rechtsboven kunt inloggen in je account.

  • Hoe kan ik mijn cv wijzigen?

    Door rechtsboven in te loggen met de inloggegevens die je per e-mail hebt ontvangen kom je terecht in je account. Onder het tabblad ‘Cv’ zie je een overzicht van jouw aangemaakte cv’s. Het cv is te wijzigen door op de knop ‘Bewerken‘ te klikken. Door op ‘Dupliceren’ te klikken wordt er een kopie van het cv gemaakt zodat je gemakkelijk meerdere versies kunt beheren.

  • Hoe kan ik mijn e-mailadres aanpassen?

    Door rechtsboven in te loggen met de inloggegevens die je per e-mail hebt ontvangen kom je terecht in je account. Onder het tabblad ‘Account’ kun je een nieuw e-mailadres invoeren. Een nieuw e-mailadres wordt automatisch geverifieerd omdat het account persoonsgebonden is en niet door meerdere personen gebruikt mag worden.

  • Hoe kan ik de volgorde in mijn cv wijzigen?

    Het is mogelijk om de volgorde van de onderdelen in stap 2 te wijzigen. Met de grijze ꜛꜜ pijltjes die aan de rechterkant van ieder onderdeel staan weergeven kun je de volgorde bepalen.

  • Hoe kan ik de overgang naar de volgende pagina bijsturen?

    Door het plaatsen van witregels/enters onderaan in de omschrijving van het onderdeel dat als laatste volledig op de voorgaande pagina staat weergeven kun je de overgang naar de volgende pagina bijsturen. Hierdoor wordt het afgebroken onderdeel netjes op de volgende pagina weergeven.

  • Hoe werkt de functie sollicitatiebrief?

    Door rechtsboven in te loggen met de inloggegevens die je per e-mail hebt ontvangen kom je terecht in je account. Onder het tabblad ‘Sollicitatiebrief’ kun je een sollicitatiebrief opstellen door alle velden in te vullen. De sollicitatiebrief kun je naar eigen inzicht aanpassen in het tekstkader en vervolgens downloaden als pdf.

  • Hoe werkt de functie solliciteren?

    Door rechtsboven in te loggen met de inloggegevens die je per e-mail hebt ontvangen kom je terecht in je account. Onder het tabblad ‘Solliciteren’ kun je een sollicitatie per e-mail versturen naar potentiële werkgevers. Nadat alle velden zijn ingevuld wordt er een begeleidende e-mail opgesteld. Als bijlage kun je een cv, sollicitatiebrief of ander bestand toevoegen. Nadat de sollicitatie is verstuurd ontvang je een notificaties zodra deze is geopend.

  • Hoe werkt de functie jobs?

    Door rechtsboven in te loggen met de inloggegevens die je per e-mail hebt ontvangen kom je terecht in je account. Onder het tabblad ‘Jobs’ staan de jobs weergeven die matchen met jouw cv. De criteria kun je aanpassen door andere waarden in te vullen en de zoekopdracht op te slaan.

  • Wat zijn de kosten?

    Het gebruik van cvwizard.be kost €5,99 per maand en is op elk gewenst moment opzegbaar. Bij aanvang betaal je €5,99 voor het cv, vervolgens kun je een maand gratis gebruik maken van de functionaliteiten in het account. Het account wordt daarna automatisch verlengd voor €5,99 per maand. In het account kunt je onbeperkt gebruik maken van de cv’s, sollicitatiebrieven en sollicitatie en vacature functionaliteiten zodat je geen baan mis zal lopen.

    Het is mogelijk om te betalen met Bancontact, PayPal of creditcard. De maandelijkse verlening wordt automatisch afgeschreven van de gebruikte betaalmethode. De prijs is inclusief BTW.

  • Is het herroepingsrecht van toepassing?

    Door gebruik te maken van CVwizard.be betaal je €5,99 voor het maken van een cv. Aangezien het cv direct digitaal wordt geleverd geldt het herroepingsrecht hiervoor niet. Daarnaast sluit je een abonnement af voor de toegang tot je account om aangemaakte cv’s te bewerken, nieuwe cv’s aan te maken, sollicitatiebrieven te genereren, sollicitaties te versturen en relevante vacatures te bekijken. De eerste maand is gratis, vanaf de tweede maand wordt er €5,99 per maand in rekening gebracht. Voor het abonnement geldt het herroepingsrecht, omdat het abonnement de eerste maand gratis is, zal er bij herroeping geen geld worden terugbetaald. Het abonnement kun je op ieder gewenst moment eenvoudig opzeggen in je account. Daarnaast kun je binnen 14 dagen na het sluiten van de overeenkomst laten weten dat je gebruik wilt maken van je herroepingsrecht en de overeenkomst wilt ontbinden. Je kunt hiervoor gebruik maken van het modelformulier voor herroeping, maar je bent hiertoe niet verplicht.

  • Hoe kan ik mijn account opzeggen?

  • Ik heb een suggestie of klacht

    Ben je tegen iets aangelopen waarover je een klacht hebt? Laat het ons direct per e-mail weten via het contactformulier. Wij streven ernaar om je klacht zo snel mogelijk maar uiterlijk binnen 7 dagen inhoudelijk te behandelen. Ben je niet tevreden met de afhandeling van je klacht? Dan kun je deze voorleggen via het Europees ODR platform.

Heb je geen antwoord op jouw vraag gevonden? Neem dan contact met ons op.

Contact