CV voorbeeld callcenter medewerker
Telefonisch vragen beantwoorden, oplossingen zoeken voor problemen of producten verkopen kunnen een van je taken zijn als je werkzaam bent als callcenter medewerker. Handig om te weten is dat er verschillende soorten callcenter functies zijn. Zo kun je namelijk werken als inbound callcenter medewerker. In deze functie beantwoord je binnenkomende oproepen en zorg je ervoor dat klantvragen worden beantwoord of problemen worden opgelost. Je kunt er ook voor kiezen om te gaan werken als outbound callcenter medewerker. Hierbij ben jij degene die potentiële klanten belt om via de telefoon producten of diensten te verkopen.
Een callcenter medewerker wordt ook wel een klantenservice of helpdeskmedewerker genoemd. Meestal ontvang je een belscript die je van tevoren moet doornemen. Het belscript neemt je mee in een standaardgesprek zodat je weet wat je wel en wat je niet kunt zeggen. Nadat je een gesprek hebt afgerond, zul je alle gegevens moeten registreren in het computersysteem dat door jouw callcenter gebruikt wordt.
Welke producten je verkoopt of welke vragen je beantwoordt, hangt af van het bedrijf waarvoor je werkt. Zo kun je werken bij een verzekeringsmaatschappij, een internetprovider of bij de overheid.
Personalia
Een goede introductie is in je job als callcenter medewerker net zoveel waard als op je cv. Start je cv dus met het noemen van je naam. Daarnaast vermeld je in je personalia ook je adres, geboortedatum, telefoonnummer en e-mailadres. Een ander onderdeel dat interessant kan zijn voor op je klantenservice medewerkers cv is bijvoorbeeld het verwijzen naar je LinkedIn-profiel. Recruiters kunnen op je online profiel meer achtergrondinformatie vinden en reviews lezen van leidinggevenden en collega’s.
Personalia
Naam: Jelle De Beucker
Adres: Van Aerdstraat 1, 2060 Antwerpen
Telefoonnummer: +32(0)479 123456
E-mailadres: jelledebeucker@email.be
Geboortedatum: 14 april 2000
LinkedIn: www.linkedin.com/jelledebeucker
Persoonlijk profiel
Jouw callcenter medewerker cv is je eerste contactmoment met een toekomstige werkgever. Hoe aantrekkelijker je cv eruit ziet, hoe eerder iemand geneigd is deze te lezen. Een van de manieren om jouw curriculum vitae op te laten vallen, is door een persoonlijk profiel toe te voegen. Zo krijgt de recruiter meer inzicht in de persoon achter het cv. In een aantal zinnen vertel je wat over je persoonlijkheid, hoe je werkt en wat je ambities zijn. Probeer clichés zoveel mogelijk te vermijden en schrijf een originele binnenkomer.
Persoonlijk profiel
Voor elk probleem bestaat een oplossing. Geen voor de hand liggende oplossing binnen handbereik? Door de juiste toon en met een goede dosis empathie zorg ik ervoor dat klanten aan de andere kant van de lijn toch met een tevreden gevoel ophangen. Mijn callcenter medewerkers skills wil in ik de nabije toekomst graag overbrengen op nieuwe medewerkers. Zo staan we samen voor service van topkwaliteit.
Opleidingen en cursussen
Wil je callcenter medewerker of klantenservice medewerker worden dan hoef je geen specifieke opleiding te hebben gevolgd. Veelal worden er interne cursussen en trainingen gegeven om je in te werken. Daarom is deze job ook bij uitstek geschikt voor scholieren en studenten. Hoewel er geen callcenteropleiding bestaat, is het wel aan te raden je afgeronde opleidingen of cursussen te benoemen op je cv. Zo toon je aan dat je een doorzetter bent want je hebt je diploma behaald. Een van de eigenschappen die goed van pas komt als je aan de slag gaat bij de klantenservice.
Opleidingen
September 2012 – juni 2017 ASO, Sint-Lievenscollege, Antwerpen
Cursussen
Callcenter medewerker - 2018
Ervaring
Heb je weinig tot geen ervaring als callcenter medewerker? Kijk naar andere functies die je hebt vervuld en die wellicht relevant zijn om op te nemen op je klantenservice medewerkers cv. Denk hierbij aan banen die laten zien dat je klantgericht werkt, goed kunt omgaan met mensen en dat je oplossingsgericht in het leven staat. Voorbeelden zijn werken in een winkel als verkoopmedewerker of kassière, administratieve functies zoals administratief medewerker of secretaresse, en bijvoorbeeld als vrijwilliger in een verzorgingshuis.
Ervaring
Oktober 2018 – heden Callcenter medewerker, Support Office, Antwerpen
In de functie van callcenter medewerker werk ik fulltime op de afdeling chauffeurssupport. Mijn belangrijkste taak is het vinden van een oplossing voor elk probleem. Daarnaast streef ik ernaar om het servicelevel optimaal te houden. Verdere taken zijn:
- Bewaken van kwaliteit en stiptheid van leveringen
- Vragen, opmerkingen en klachten afhandelen
- Afspraken inplannen, annuleringen of tijdwijzigingen doorgeven
Augustus 2017 – september 2018 Technisch medewerker, Mobile4U, Antwerpen
Als technisch medewerker bij een telefoonwinkel was ik verantwoordelijk voor het ontvangen, registreren en beoordelen van technische vraagstukken en storingen van klanten. Daarnaast waren mijn taken:
- Zo goed mogelijk oplossen van vraagstukken en storingen
- Plannen en coördineren van uit te voeren werkzaamheden en afspraken
- Analyseren van uitgevoerde werkzaamheden en terugkoppelen naar klanten
Tip
Ga je solliciteren op een functie als helpdeskmedewerker bij een callcenter? Je biedt dan telefonische ondersteuning aan klanten met technische vragen en is het slim om ook je technische ervaring op te nemen op je cv. Bijvoorbeeld een job als technisch medewerker bij een ICT-winkel, een telefoonwinkel of een softwareleverancier.
Vaardigheden en eigenschappen
Een goede telefoonstem is uiteraard een van de meest belangrijke eigenschappen waarover je als callcenter medewerker moet beschikken. Klanten aan de andere kant van de lijn moeten je goed kunnen verstaan en je moet duidelijk Nederlands kunnen spreken. Ook zul je oplossingsgericht moeten zijn en klantvriendelijk. Het is een goed idee om goed te kijken naar de vacaturetekst en daarop je cv aan te passen zodat de lezer de gevraagde vaardigheden en eigenschappen terug kan lezen in je sollicitatie.
Vaardigheden
- Communicatieve vaardigheden – zeer goed
- Analytische vaardigheden – zeer goed
- Bekend met verschillende telefoonsoftware– zeer goed
Eigenschappen
- Goed kunnen luisteren
- Oplossingsgericht
- Overtuigingskracht
Tip
Wil je jouw sollicitatie laten opvallen? Voeg een audiobestand toe waarin jouw stem te horen is en overtuig op deze manier je toekomstige werkgever dat jij de meest geschikte kandidaat voor de job bent.
Talen
Spreek je meerdere talen? Dan heb je als callcenter medewerker een streepje voor en kun je werken op de internationale afdeling van een callcenter. Omschrijf duidelijk op je curriculum vitae welke talen je spreekt en op welk niveau.
Talen
Nederlands – moedertaal
Engels – vloeiend
Frans - goed
Lay-out van je callcenter medewerkers cv
Je hebt maar een paar seconden voordat een recruiter of werkgever besluit om jouw cv te houden of weg te gooien. De lay-out van je cv en de leesbaarheid zijn hierbij twee essentiële onderdelen. Door gebruik te maken van koppen, titels, opsommingstekens en voldoende witruimte creëer je overzicht in je document waardoor deze fijner wegleest. Zorg er ook voor dat je cv niet te lang is, maar maximaal twee pagina’s beslaat. Met een goede, opvallende lay-out en rustige accentkleuren maak je een professioneel callcenter medewerkers cv in je zoektocht naar een nieuwe job.
Maak direct je eigen callcenter medewerkers cv!